2015. november 9., hétfő

Egér az OKT-n


A hétvégén újabb szép példáját tapasztalhattam annak, hogy hogyan kapcsolható össze két kedvenc hobbim, a túrázás és a sütés.

Márk elutazott cserkészportyára, én meg igyekeztem kihasználni a rám szakadt szabadságot és megmászni a rám váró bulihegyeket.

Kezdtem a pénteki táncházzal, de előtte gyorsan összedobtam egy csapat gesztenyeegeret Zsóka szombati bulijára. 
Hogy miért éppen egereket? Nos a meghívóban a következő mondat szerepelt: Ha lehet, aki tud, (főleg csajok) esetleg hozzon valami házi rágcsát (pogi, süti, saláta, grillezett egér, stb...:)” 

Úgy döntöttem tehát, hogy szaván fogom Zsókát és egér lesz, még ha nem grillezett is. Adta magát a hűtőmben lapuló néhány adag gesztenyepüré meg a maradék babapiskóta és rum. 

Kiolvasztottam 2 adag gesztenyemasszát, összetörtem 10 dkg babapiskótát mozsárban, mivel nincs darálóm, majd ízesítettem egy kevéske rummal az összegyúrt masszát. Ebből formáztam az egértesteket. Majd étcsokit olvasztottam kevés olajjal víz fölött és ebbe mártogattam a gesztenyeegereket. Tálcára tettem őket száradni. Közben mindegyikre biggyesztettem színes gabonagolyó szemeket és orrocskákat, majd vörösáfonyafüleket. Mikor valamennyire megszáradtak az egérkék, cukorírókával farkincákat rajzoltam nekik. A teljesen megszáradt egereket táncház után éles késsel levágtam a tálcáról, majd bedobozoltam őket a másnapi (vagy aznapi?) bulihoz.

Indulnak az egerek Zsókához

A tervezett korai kelés természetesen nem ment, így kicsit aggódtam, hogy a másik szombati bulihoz időben el tudom-e készíteni a muffinjaimat. Ugyanis hivatalos voltam a „Tóni a kéken" záróbuliba, mint egykori kísérő. Arra gondoltam, hogy ide sem illik üres kézzel beállítani, így meglepem Tónit egy doboz kéktúra-muffinnal. A jól bevált csodás csokis muffin receptjét választottam erre a célra. Ennek készítésében már nagy rutinom van, mivel ez a süti egyben a fiam kedvence is.

A recept a következő:

  • Hozzávalók:

  • 15 dkg liszt,
  • 2 tojás,
  • 15 dkg vaj,
  • 15 dkg cukor,
  • 3 evőkanál barackíz,
  • fél csomag sütőpor,
  • 5 dkg keserű kakaópor,
  • 5 dkg tört étcsokoládé
Elkészítés: 

Összekeverjük a hozzávalókat, hogy a tészta szép sima legyen. Robotgéppel is lehet keverni, úgy még gyorsabb. Kiadagoljuk a tésztát a 12 muffinformába, majd 170 fokon sütjük meg /kb. 20-25 perc/.
Baracklekvárom nem volt otthon, így áfonyalekvárt tettem bele, és hogy még áfonyásabb legyen a süti, beletettem az egerek után megmaradt bontott áfonyászacskó tartalmát is. 
Kéktúra-muffin úgy lett belőlük, hogy fehér és kék marcipánból készítettem mindegyik muffinra egy-egy turistajelzést.
Ráadásul dupla adagot készítettem, így nem is fért az összes süti a Tóninak szánt csomagba, sikerült egy adagot átmenteni a Zsóka féle buliba is. Mivel itt jócskán képviseltették magukat túratársak is, gondoltam, hogy sikere lesz.
Elkészültek a kéktúra muffinok, irány a Fenyőgyöngye


Szerencsére időben odaértem a muffinkészítés után a Tónis túrabuli találkozójára. Kicsit aggódtam, hogy épségben odaérnek-e a muffinok, de szerencsére nem olvadt meg rajtuk a marcipán úgy, mint a múltkori Sétafika szülinapi bulin, talán a hűvösebb időnek köszönhetően. Múlt hétvégén már szereztem némi tapasztalatot sütemények túráztatása terén, mivel akkor egy tortát juttattam fel a Csóványos tetejére. Ráadásul mindezt a legnagyobb titokban kellett tennem, hogy teljes legyen a meglepetés... 
Tóni és a muffinok - Tóth-Turgonyi Dóra fotója

Szülinapi meglepetés a Csóványos tetején

Ha ez sikerült, a muffinok elszállítása a Hármashatár-hegyre már igazán csekélyke feladatnak tűnt. Tóniék örültek a meglepetésnek és remélem, mind egy szálig elfogytak a muffinok. 

Sajnos ezt már nem ellenőrizhettem, mert vissza kellett indulnom, hogy Zsóka bulijába is eljuthassak az egereimmel. Nyakamba vettem tehát a lábaimat és lefutottam Hűvösvölgyig, hogy meglegyen a futóedzésem is. Közben persze fotózgattam is a szép őszi erdőt, ha már volt nálam gép.
Ősz Hűvösvölgyben
Otthon összekaptam magam, majd célba vettem Zsóka buliját. Igaz, közben némileg veszélybe került az egércsapatom létszámának teljessége, mert szüleim szemet vetettek rájuk. Végül addig beszéltem a lelkükre, hogy az összes egér eljuthatott Zsókáékhoz. 



Újabb egércsapat a láthatáron


Másnap persze ők is kárpótolva lettek egy újabb csapat egérkével.

Még mindig gyönyörű színekben pompázik az erdő, de már nem sokáig

3 megjegyzés:

  1. Mind az egerecskék, mind a beszámolód nagyon élvezetes volt, köszönjük ! :))

    Zsóka

    VálaszTörlés
  2. A muffinok már a Turistamagazinban is: http://www.turistamagazin.hu/oriasi-bulival-zarta-toni-a-kekturajat.html :-)

    VálaszTörlés