2022. február 3., csütörtök

Édesburgonya és karfiol gombaöntettel csőben sütve



 Kétségbeesve kerestem a neten valami főfogásféleséget, amiben van karfiol, édesburgonya, esetleg még gomba is. Sajnos hiába, nem leltem kedvemre valót. Így elővettem az improvizációs készségemet megalkottam a saját rakottasomat. Igazából a befejezésen addig vacilláltam, míg ehhez a lépéshez nem jutottam. Vajon próbálkozzak szószként egy gombapörkölttel vagy tegyem rá a zöldségekre a jól bevált tejfölös-tojásos-lisztes-sajtos keveréket?

Végül az extrább gombaszósz mellett döntöttem - és be kell vallanom, jó választás volt.

Hozzávalók:

1 közepes karfiol

3 nagyobb édesburgonya

kb. fél kiló gomba

1 fej hagyma

(esetleg szalonna)

15-20 dkg reszelt trappista sajt

zsír

Fűszerek: só, pirospaprika, borsikafű, kakukkfű

A karfiolt rózsáira bontjuk, az édesburgonyát meghámozzuk, vastagabb karikákra vágjuk. Párolóedénybe rakjuk, víz fölött, fedő alatt megpároljuk. A zöldségeket kicsit meg is sózzuk. Közben elkészítjük a gombapörköltet a szokásos módon: zsíron üvegesre párolunk egy közepes fej, hagymát felkockázva- Mikor kész a hagyma, pirospaprikát keverünk hozzá, majd hozzáadjuk a megpucolt, felvágott gombát.Kis vizet öntünk alá, megsózzuk, fedő alatt pároljuk negyed órát. Ízlés szerint fűszerezzük. Mikor a gomba kellően megpuhult, liszttel kevert tejföllel behabarjuk a pörköltet.

Amikor a zöldségek is megpuhultak, egy tűzálló tálat kizsírozunk. Alulra letesszük az édesburgonyakarikákat, majd ezekre a karfiolrózsákat. Fűszerrel megszórjuk a zöldségeket, majd nyakon öntjük a gombapörkölttel. A tetejére sajtot reszelünk.

Én most húsos változatot csináltam, volt itthon egy adag előzőleg lepirított (Peti szerint szarrá sütött ☺) abált szalonna. OK, muszáj volt valahogy megmenteni, ha már máshogy nem kelt el. Szóval én ezt a pirított szalonnát is beletettem és nem vált az étel kárára.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése