2022. január 13., csütörtök

Kosárka




Egy igazi ünnepi kedvenc a családunkban ez a sütemény. Nem az a hipp-hopp összedobható fajta, elég pepecselős az elkészítési folyamata, de megéri, mert mindig nagyon kapós. Én nem a hagyományos diós töltelékkel készítem, így kevésbé elálló, de nem kell félni attól, hogy ránk romlik. Mivel legtöbbször karácsony és húsvét táján készítem, mindig kerül a süteményre valamilyen, az ünnephez kötődő díszítés.

Talán amiatt ragaszkodom ehhez a pudingkrémes töltelékhez, mert első találkozásomkor egy zarándokvendégségen én is egy ilyet kóstoltam meg. Természetesen diós, vagy más egyéb (pl. lekváros vagy főzött) krémmel is ugyanúgy tölthető. Például tervben van nálam egy datolyalekváros verzió kipróbálása is.

Tészta

240 g margarin (vagy 190 g zsír)

1 tojás sárgája

20 g porcukor

1 csomag vaníliás cukor

360 g liszt

Ezeket a hozzávalókat sima tésztává gyúrjuk, majd a tésztával vékonyan kibélelünk kb. 24 db kosárkaformát. Addig sütjük, amíg barnulni nem kezd a tészta 180 °C-on.

Töltelék:

1 csomag vanília (vagy bármilyen más) puding

400 ml tej

2 ek cukor

A pudingot a csomagoláson feltüntetett leírás szerint készítjük el, lehetőleg kicsit sűrűbbre főzve. A pudinggal megtöltjük a kisült és a formából óvatosan kiszedett, tálcára helyezett kosárkákat. Általában egy tasak puding nem elég az összes kosárhoz, kétféle pudingot szoktam főzni. 

Bevonat:

400 g étcsokoládé

kicsi olaj

Vízfürdő felett az étcsokoládét kockákra törve felolvasztom kicsi olajjal. Simára keverem és a kosárkák tetejét egyenletesen bevonom a csokoládéval. Tetszés szerint díszítem szórócukorral. A húsvéti változatra mini cukortojások is kerülnek.

Karácsonyi és húsvéti változat

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése